LOST
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Live together. Die alone
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Huize Cunningham

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 9:35 am

Het huisje ziet er van buiten uit zoals de anderen en heeft van binnen ook dezelfde indeling. De aankleding is echter net wat anders. Etta houdt van een hoop kleur en heeft dat in het interieur gebracht aangezien haar moeder er nooit echt aandacht aan had besteed. Verder heeft het de basis benodigdheden en meer niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 9:55 am

Judy zat met een boek in haar handen aan de keukentafel. Naast haar stond een, inmiddels koude, mok met thee en een half opgegeten sandwich. Ze was zo verdiept in het hoofdstuk dat ze de tijd was vergeten. Pas toen ze het hoofdstuk af had, keek ze op en merkte ze hoelang ze wel niet in haar eigen wereld was geweest. Ietwat verwoed legde ze het boek aan de kant en ruimde ze haar spullen op, om de waterkoker aan te zetten en een nieuwe kop thee voor zichzelf te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 10:04 am

Etta stapte met een zucht de veranda op en trapte de met modder besmeurde laarzen van haar voeten. Blootvoets stapte ze het bescheiden huisje binnen zen zag ze tot haar verbazing dat haar moeder niet meer in haar boek gedoken zat. 'Is het boek uit? Of kookte het water over?' vroeg ze op een sarcastische toon toen ze haar moeder in de keuken vond. Ze pakte voor zichzelf ook een mok en ging op het aanrecht zitten terwijl ze wachtte tot het water klaar was. Ze staarde uit het raam en verwachtte niet echt een antwoord van haar moeder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 10:09 am

Judy keek op toen Etta de kamer binnen kwam wandelen. 'Het hoofdstuk was uit, mocht je er werkelijk geïnteresseerd in zijn.' antwoordde ze haar dochter en schonk haar mok vol kokend water toen de waterkoker klaar was. 'Maar daar ga ik niet van uit, al jou interesse gaat uit naar bomen klimmen en hutjes maken.' Ze liep met de mok naar de woonkamer en ging hier op de bank zitten. Ze sloeg haar benen over elkaar heen en keek vanuit daar naar haar dochter in de keuken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 10:20 am

Etta keek toe hoe haar moeder alleen voor zichzelf kokend water in schonk en nors vulde ze zelf maar haar eigen mok. Ze pakte één van de verse thee blaadjes en doopte die in het water tot het groen kleurde. 'Als het Judy interesseert: ik heb kruiden geplant en aardappels gepoot.' Etta keek haar moeder niet aan maar nipte van haar thee terwijl ze wat vuil onder haar vingernagels vandaan haalde. Ze leunde naar achteren op het aanrecht en steunde met haar hoofd tegen een kastje aan. 'Ik ga vanavond met Chloe eten. Er staat nog wat van gisteren in de koelkast als je wil.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 10:32 am

Judy keek op. Etta overlegde nooit iets met haar, ze deed enkel waar ze zelf zin in had en zij hoorde het altijd op het laatste moment. 'Prima, veel plezier.' Aan de andere kant was ze al 20, en Judy wist ook dat ze haar dochter niet voor eeuwig aan het lijntje kon houden. 'Zolang je maar op tijd terug bent.' Ze hield er niet van als haar dochter 's avonds laat nog rondzwierf. Ondanks dat ze op een eiland leefde, wist je nooit wat er rondliep en al helemaal niet met dat neergestorte vliegtuig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 10:36 am

Het had Etta altijd al gedeerd dat als ze naar haar moeder keek, ze zichzelf zag. Niet alleen qua uiterlijk maar ook wat betreft haar houding tegenover de ander. Er waren tijden dat het goed ging, maar niet sinds dat verdomde vliegtuig hier neergestort was. Het had een hoop discussie opgeleverd in het dorp. Etta werd er gek van en in plaats van te communiceren met anderen, zoals haar moeder als echte psycholoog zou doen, ontliep ze iedereen. Nouja, ze zocht Chloe wel op, aangezien die nu alleen zat sinds haar broer was geïnfiltreerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 11:26 am

'Wat gaan jullie eten?' vroeg Judy en keek haar dochter nieuwsgierig aan. Ze wist dat ze het niet altijd even goed met elkaar konden vinden, maar dat betekende niet dat ze geen interesse had in het leven van haar dochter. In tegendeel zelfs, ze vond het altijd fijn om te horen wat ze die dag gedaan had. Etta's bittere toon maakte het er alleen niet echt beter op. Judy wist dat haar dochter dacht dat ze geen enkele interesse had in wat ze deed en ze probeerde vaak te bewijzen dat het tegendeel waar was, maar dat pakte niet altijd even goed uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimevr dec 27, 2013 9:38 pm

'Wat er te vinden is in de koelkast en keuken kastjes.' Etta was zeer goed in staat om een hele maaltijd op tafel te zetten, maar dat betekende niet dat ze daar altijd zin in had. 'Weet jij waarneer Killian weer hier verwacht wordt voor een verslag over de passagiers?' Judy werd dat soort dingen wel eens verteld terwijl anderen die informatie werd weerhouden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimeza dec 28, 2013 1:13 am

'Ik verwacht een dezer dagen, maar wanneer weet ik ook niet precies. Het ligt eraan wanneer hij een kans heeft om daar ongemerkt weg te zijn voor een paar uur.' vertelde ze Etta. 'Zeg maar tegen Chloe dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over hem, hij laat voice-recorders achter in de jungle voor Ben, tot nu toe gaat alles goed.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimeza dec 28, 2013 8:22 am

Etta was de keuken uitgekomen en ging in de bank zitten terwijl ze naar haar moeder luisterde. Ze trok haar voeten op de bank en stopte een losse pluk haar terug achter haar oor. 'Tot nu toe?' Met een kritische blik bekeek ze het gezicht van haar moeder. 'Wat weet je er nog meer over? Ben heeft je wel meer gezegd, toch? Dat doet hij altijd.' Ze probeerde de kaft van het boek dat Judy vasthield te lezen, maar kon er niet veel van maken. Misschien was het niet eens in het Engels. 'Waarom hebben ze jou eigenlijk niet gestuurd. Jij kunt die mensen toch beter observeren met je psychologische kunnen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimeza dec 28, 2013 10:11 am

Judy legde het boek dat ze in haar handen had aan de kant. 'Etta, er is een reden dat Ben mij dingen toevertrouwd en je weet hoe ik over zijn vertrouwen denk. Het is iets wat ik niet graag schaad, dus ja - ik weet meer, maar dat kan ik helaas niet met je delen.' Judy was altijd een eerlijke vrouw geweest en daarbij verborg ze ook niet graag dingen voor haar dochter. 'Ja, ik kan beter observeren, maar of ik me ook beter in de groep kan plaatsen is een tweede dilemma.' lachte ze. Nee, ze was allang blij dat ze niet naar het strand hoefde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimeza dec 28, 2013 10:34 am

Etta legde met een zucht een hand op haar slaap en wendde haar blik af. Ze had Ben nooit echt gemogen, maar ze begreep dat er iemand moest zijn die de leiding op zich nam. Daarom luisterde ze maar naar hem, maar het kostte haar meer moeite om dan ook nog te luisteren naar haar moeder. 'Ik verbaas me er over dat iedereen zoveel vertrouwen heeft in Killian. Zo goed viel hij niet hier, als je het mij vraagt.' Nog een zucht verliet haar mond en ze keek haar moeder weer aan. 'Ik ben blij dat jij daar niet zit op dat strand.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimeza dec 28, 2013 10:51 am

Judy keek haar dochter aan en glimlachte. 'Dat jij iemand niet mag wil niet zeggen dat hij niet bekwaam is voor een bepaalde taak,' vertelde ze Etta en knikte. 'Anders ik wel. Ik denk dat ik na de eerste dag al gek zou worden.' Ze was zich ervan bewust dat Etta het niet zo op Killian had, maar nog steeds vond ze hem een goede kandidaat. Hij was charismatisch, kon goed contact leggen met anderen, prima als je het aan haar vroeg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimeza dec 28, 2013 11:11 am

'Iedereen zou gek worden op dat strand daar. In welke situatie dan ook. Er is een reden waarom wij op dít deel van het eiland wonen en niet daar.' Toen ze nog klein was, werd Etta altijd weggehouden van het andere deel van het eiland. Het was daar bij lange na niet zo veilig, vanwege verschillende factoren. Bovendien leverde het woud daar niet zo veel producten op als het hier deed. Het was moeilijker om er dingen te planten en er te laten groeien. Dat hadden de ouderen jaren geleden al uitgevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimezo dec 29, 2013 3:54 am

Judy keek haar dochter aan en knikte. 'Het zal niet lang duren voor ze daar ook achter komen en ze land inwaarts zullen trekken, dat weet iedereen hier ook. Redding komt niet, dus ze moeten iets. Daar is Ben bang voor. Hij wil met rust gelaten worden, mensen die hij niet kent vertrouwd hij niet - hij vertrouwd haast niemand.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimezo dec 29, 2013 4:14 am

'Waarom helpen we ze niet? Kunnen we geen contact maken met het vaste land zodat iemand de reddingszoekers een subtiele hint kan geven? Ze redden de groep daar en gaan er weer vandoor, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?' Etta voelde zich een kinderachtige zeur, maar ze begreep niets van de redenering van de anderen. Ze wilde het snappen, maar het lukte haar steeds niet. 'Hij vertrouwt jou, waarom praat je niet op hem in? Of ben je het echt met hem eens?' Ze liet haar hoofd naar achteren vallen en staarde naar het plafond. Ze kende de geschiedenis natuurlijk wel. Dat er eerder al eens mensen waren geweest die hun kleine gemeenschap probeerde uit te roeien. Daar was ook niets van gekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimezo dec 29, 2013 4:20 am

Judy zuchtte uit. 'Het laatste wat Ben wil is dat ze gevonden worden, dat weet jij en dat weet ik. Het gaat er niet om dat hij ze niet wil redden, hij wil het eiland redden. Ooit zal je het snappen, Etta.' Er waren zoveel dingen die haar dochter niet wist - die haar dochter niet mocht weten. Judy zou het vertrouwen van haar overste niet schaden voor haar dochters nieuwsgierigheid. 'Ben wil ons alleen maar beschermen, vertrouw hem daarom.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimezo dec 29, 2013 12:39 pm

Ze zegt niet eens of ze het er mee eens is, dacht Etta. Alles wat Ben zei moest blijkbaar maar gewoon aangenomen worden. Want blijkbaar wilde hij slechts het eiland beschermen. Dat wilde Etta toch ook! Dat wilde iedereen, maar waarom moest het op Bens manier? Nog erger was de toon die haar moeder aansloeg. Ooit zou ze het snappen. Alsof ze met haar twintig jaar nog niet verstandig genoeg was. 'Prima, fijn. Ik blijf wel het onwetende kind.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimezo dec 29, 2013 11:26 pm

'Het zijn niet mijn keuzes om het je niet te vertellen, Etta!' riep Judy gefrustreerd en stond op van de bank. 'Je weet net zo goed als ik dat ook ík bevelen op moet volgen en niet alleen van Ben. Dus ga mij er nu niet op aanwijzen dat jij dingen niet weet. Als je het zo graag wilt weten, ga je maar lekker zelf naar Ben toe en dan zal hij je precies hetzelfde vertellen!' Soms was haar dochter zo koppig dat Judy er zelf compleet van haar stuk door raakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimema dec 30, 2013 5:41 am

Zwijgend keek Etta naar haar moeder op. Verslagen leunde ze in de kussens van de bank en sloeg ze haar armen over elkaar. Eerlijk gezegd had ze er niets meer tegen in te brengen. Ze waren het duidelijk niet met elkaar eens en dat zouden ze het niet worden ook. Hoe vaak kwam dat niet voor in huize Cunningham? 'Oke, nee, dan confronteer ik Ben wel. Klinkt me als een geweldig idee in de oren.' Ben zou nu onderhand ook moe zijn van Etta's bemoeienis en nieuwsgierigheid, maar zo was ze nou eenmaal. Ze stak graag haar neus in zaken waar ze zich buiten moest houden, ze wilde altijd alles weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimewo jan 01, 2014 2:26 am

'Het is dat, of gewoon accepteren dat er ook dingen zijn die je niet hoeft te weten.' merkte Judy op en stond op van de bank, om de afwas die op de tafel stond naar de keuken te brengen. Ze stapelde het netjes op naast de gootsteen, zodat ze het straks - als Etta weg was - kon afwassen. Ergens was ze blij dat haar dochter niet naar de eeuwige problemen van het eiland en Ben hoefde te luisteren. Ze stond er verder vanaf en hoewel ze het daar zelf niet mee eens was, vond Judy het persoonlijk alleen maar prettig. Ze wilde haar dochter ervoor beschermen. Er zijn dingen gebeurd die het daglicht niet konden verdragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimewo jan 01, 2014 5:02 am

Etta keek haar moeder na en volgde haar handelingen nauwkeurig. Als klein kind was ze onafscheidelijk geweest van haar moeder, een echt mamaskindje. Dat was ze nog steeds, een vader had ze namelijk nooit gekend, maar er stond nu een hoop tussen hen in. Er bleef te veel in het midden, dingen die niet gezegd werden. Niet alleen persoonlijke aanvaringen tussen moeder en dochter, maar ook grotere gebeurtenissen waar niet alleen zij deel van uit hadden gemaakt. 'Ik ga zo naar Chloe,' deelde Etta mee toen ze opschrok uit haar gedachten. Ze stond op en zocht naar haar blouse om deze over haar top aan te trekken. 'Wacht maar niet tot ik thuis ben, we maken het meestal laat.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Judy

Judy


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 54

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimewo jan 01, 2014 7:26 am

'Veel plezier, doe Chloe de groeten.' zei Judy en glimlachte kort naar haar dochter. Ze wist dat Etta en Chloe nog tot laat door konden gaan, maar zelfs dan bleef Judy op. Ze ging weliswaar wel naar bed toe, maar ze deed geen oog dicht voordat ze er zeker van was dat haar dochter veilig binnen was. Zelfs in een kleine, vrij gesloten, community als deze, maakte ze zich zorgen om haar dochter. Iedere moeder deed dat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Etta

Etta


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 27-12-13
Leeftijd : 31

Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitimewo jan 01, 2014 7:38 am

Etta nam de glimlach in zich op en verdween toen naar haar kamer om een paar sokken aan te trekken. Ze stond nog even in haar kamer stil terwijl ze in haar hoofd herhaalde wat ze haar moeder verweten had in hun gesprek. Toen ze terugliep gunde ze haar moeder een oprechte glimlach. 'Zal ik doen. Vergeet niet te eten als je straks weer verdiept bent in je boek.' Buiten op de veranda stapte ze weer in haar laarzen en liep naar Chloe's huis toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Huize Cunningham Empty
BerichtOnderwerp: Re: Huize Cunningham   Huize Cunningham Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Huize Cunningham
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Huize Linus

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LOST  :: Het Noordereiland :: Het Zuidelijke deel :: Otherville-
Ga naar: