LOST
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Live together. Die alone
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Hut van Mac en Madison

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
AuteurBericht
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimema jan 20, 2014 5:19 am

Mac zag van een afstandje al dat zijn zus gezelschap had, maar hij was niet van plan zich daardoor tegen te laten houden. Zeker niet toen hij zag dat het Robert was. Zijn blik stond op onweer toen hij bij Madison aankwam en achterdochtig wierp hij een blik over zijn schouder. 'Waarom is het altijd, als ik jou zoek, dat die man rond je nek hangt? Hij dringt zich toch niet op, Madison?' Vragend keek hij zijn zus aan en sloeg zijn armen over elkaar. Ze was een hele tijd uit zijn zicht geweest, in Amerika. Dat was genoeg tijd waarin hij haar niet in de gaten had kunnen houden, kunnen beschermen. Die verloren tijd was hij nu op het eiland aan het inhalen door overbezorgd en beschermend te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimema jan 20, 2014 5:34 am

Madison keek haar broer aan en schudde haar hoofd. 'Nee, natuurlijk niet. Hij is hartstikke aardig.' wierp ze zijn woorden tegen en sloeg eveneens haar armen over elkaar. 'We kunnen het gewoon goed met elkaar vinden, niets meer en niets minder. Ik vraag toch ook niet iedere keer als je bij Nina bent, waarom ze bij je is? Ik heb ook vrienden naast jou Mac,' beet ze hem toe, maar had al direct spijt van de toon die ze had aangeslagen. 'Sorry, ik ben gewoon moe.' verontschuldigde ze zichzelf. 'Waar heb jij eigenlijk uitgehangen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimema jan 20, 2014 5:57 am

Mac nam de woorden aan, maar was nog steeds erg kritisch. Misschien zou hij eens aan de anderen moeten vragen wat voor iemand die Robert was. Als Nina hem niet mocht, dan was het in ieder geval een goede jongen. Als zij hem wel zag zitten, dan was het foute boel. 'Geeft niet.' Hij bekeek haar gezicht dat inderdaad blijk gaf aan vermoeidheid. Met een kleine glimlach legde hij een hand op haar arm en ging vervolgens op het krukje zitten die hij enkele dagen geleden in elkaar had gezet. 'Ik ben mee water gaan halen. En toen heb ik even een rustigere plek opgezocht. Als je het strand verder afloopt, verandert het zand in stenen en rotsen. Erg rustig plekje.' Afwezig keek hij naar zijn handen. Steeds als hij alleen was gingen zijn gedachten uit naar Jane.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimema jan 20, 2014 6:12 am

'Ah, misschien moet ik die plek dan ook maar eens op gaan zoeken.' Ze vond het absoluut niet erg dat mensen haar mochten, in tegendeel zelfs, daar was ze ontzettend blij mee, maar ze kon niet ontkennen dat ze af en toe de rust op wilde zoeken. Mensen kwamen altijd naar haar toe voor een praatje of een babbeltje. 'Mac, zouden we misschien nu naar die plek kunnen?' vroeg ze nieuwsgierig, met in haar achterhoofd dat dát de beste plek was om het hem te vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimema jan 20, 2014 9:00 am

'Je wil er nu heen?' Mac bekeek Madison kort en liet een verveelde zucht horen. 'Prima, ik loop wel weer heel dat rot eind terug.' Hij klonk misschien nors en geïrriteerd, maar hij wilde zijn zusje maar al te graag die plek laten zien. Het was erg mooi, zoals het overgrote deel van dit eiland eigenlijk, maar net zoals de rest had het ook iets gevaarlijks. Het was subliem, verheven. 'Komop. En wat stevigere schoenen aan, want je wil daar niet wegglijden.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimema jan 20, 2014 9:33 am

Madison was enigszins teleurgesteld toen ze zijn diepe zucht hoorde, maar fleurde al snel weer op toen hij zei dat ze andere schoenen moest gaan aantrekken. Ze verdween de tent in en kwam naar buiten met twee stevige bergschoenen in haar handen. Ze wilde deze schoenen zo min mogelijk dragen: ze waren niet van haar, ze had ze gevonden op het strand, waarschijnlijk van iemand die het niet overleefd had, maar betere schoenen had ze niet - op een stel flipflops na. 'Nou, kom op!' zei ze, nadat ze de schoenen had aangetrokken en keek glimlachend naar haar broer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimewo jan 22, 2014 5:10 am

'Volg mij maar.' Mac keek met een glimlach over zijn schouder en begon toen de 'tocht' over het strand. Het was nog altijd vreemd om tussen al die mensen te lopen. Je zag ze altijd kijken, omdat ze nieuwsgierig waren naar wat je ging doen. Tenminste, zo interpreteerde Mac die blikken. Hij vertraagde zijn pas wat zodat hij naast Madison liep en legde toen kort een hand op haar arm. 'Waarschijnlijk is het enige positieve aan dit eiland dat ik quality time met mijn zusje heb.' Grijnzend gaf hij haar een duwtje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimewo jan 22, 2014 9:40 am

Madison moest glimlachen. 'Nou, ik ben blij dat ik in ieder geval je lichtpuntje ben.' gniffelde ze en gaf hem een duwtje terug. In haar hoofd maalden nog steeds de gedachten over het gesprek van haar en Robert, ze had het hem verteld en ze zou het Mac ook vertellen, maar wanneer was het juiste moment? 'Ik ben blij dat ik hier niet alleen ben, hoewel - natuurlijk gun ik het jou om terug te gaan naar de boerderij... ik kan niet eens voorstellen hoe het moet voelen.' Hij had zijn vrouw, zij had verder geen geliefde die ze hoefde te missen, gelukkig maar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 23, 2014 6:40 am

Mac wilde voor Madison glimlachen, maar hij kon de moeite niet eens nemen. Jane, Jane en Jane. Dat ging er door zijn hoofd toen zijn zus er eenmaal over begonnen was. Hij hoopte maar dat zijn vader zou helpen met de boerderij. Jane kon veel, maar niet alles ging in haar uppie. Hopelijk waren haar ouders er om haar gezelschap te houden of anders zijn moeder wel met haar eeuwige geklets. 'Ach, Maddie, het is voor iedereen even erg om hier te zitten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimedo jan 23, 2014 6:42 am

Madison keek haar broer aan. 'Het zou me nog niet eens verbazen als er mensen in onze groep zitten die blij zijn dat ze uit hun oude leven konden ontsnappen.' Ze wist weliswaar niet wie het waren, maar zo'n vreemd idee was het niet: er waren genoeg mensen die voor hun eigen identiteit wegvluchtte. 'Hoe ver is het eigenlijk nog?' Het zand was inmiddels over aan het gaan in grotere keien en Madison moest enige moeite doen om over ze heen te stappen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 24, 2014 10:17 am

Mac fronste zijn wenkbrauwen. 'Daar geloof ik niets van. Dit eiland is vreemd, geen fijne sfeer. Dat voel jij ook wel toch?' In zijn hoofd bedacht hij wie er nou van zou kunnen profiteren om op een eiland vast te zitten. 'Oh, niet zo ver. Daar een stukje verderop om de klif heen.' Hij wees in de verte en stak vervolgens een hand uit om haar de volgende steen op te helpen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 24, 2014 10:22 am

Madison knikte. 'Natuurlijk voel ik het.' Er was iets... niet per se iets zichtbaars, maar het gevoel dat ze af en toe had klopte niet. 'Gelukkig.' gniffelde ze en pakte zijn hand beet, zodat ze makkelijker over een grote steen heen kon stappen. Ze blies een pluk haren weg uit haar gezicht en glimlachte kort naar Mac.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 24, 2014 10:52 am

Mac liet Madisons hand weer gaan toen ze de rots op geklommen waren. Het kon niet anders dan dat iedereen het voelde, toch? Met een zucht nam hij de volgende stap. 'Ik heb nogal een openbarend gesprek met Nina gehad,' vertelde Mac met enige twijfeling. Sinds het gesprek had hij het idee gehad dat hij met iemand er over moest hebben. Gewoon om zeker te weten dat meer mensen Nina's acties zouden begrijpen. En Madison was degene die hij compleet vertrouwde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 24, 2014 10:56 am

Madison wist dat haar broer met Nina optrok, maar dat was ook het enige. 'Vertel.' Ze was nieuwsgierig geworden naar hun gesprek, waar hadden ze het over gehad dat het zo openbarend was geweest? Haar eigen verhaal zou ze nog wel vertellen, als ze er waren. 'Je bent een van de weinigen die goed met haar op schiet, of tenminste - ik ken haar verder niet zo goed.' Ze wist dat mensen vaak met een boog om haar heen liepen, zelf had ze nog niet echt de kans gehad om een goed gesprek met haar te voeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 24, 2014 11:48 pm

Mac slaakte nogmaals een zucht. 'Waarschijnlijk komt dat omdat ik net zo nors ben als dat Nina is. Hoewel het bij mij gewoon in mijn karakter zit.' Hij lachte kort. Mac was altijd al een cynische man geweest. 'Ze heeft in het leger gezeten en is op uitzending gestuurd om guerillastrijders in de jungle aan te pakken. Het heeft haar nogal diep geraakt, lijkt het.' Toen hij achter zich keek, constateerde hij met een tevreden blik dat het strand vrijwel uit het zicht verdwenen was. Hij besloot om Madison maar niet meer verder mee te sleuren, maar ging op een vlakke grote rots zitten zodat hij over de oceaan uit kon kijken. 'Ze kijkt soms net als Jane. Je weet wel, als ze terugdenkt aan die neergeschoten burger.' Madison was van het meeste wel op de hoogte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimeza jan 25, 2014 12:00 am

'Oh wauw,' Dat had ze niet verwacht. Dat ze met een pistool rondliep indiceerde wel dat ze íets in de ordehandhaving deed, maar dat ze zoiets had meegemaakt, had ze niet geraden. Dan was een eiland met een jungle ook niet echt de ideale plek om te eindigen. Bij zijn vergelijking knikte ze. Ze had het ook wel eens meegemaakt, dat Jane een terugval kreeg. 'Doet ze je veel aan Jane denken?' vroeg ze en nam naast hem op de steen plaats.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimeza jan 25, 2014 12:31 am

'Dat maakt haar waarschijnlijk zo onvoorspelbaar. Kijk dus maar niet te verrast als ze uit het niets iets raars doet.' Mac zei het met een grijns, maar hij bedoelde het serieus. Dit kon niet zomaar genegeerd worden, dan werd het alleen maar erger. 'Alles doet me aan Jane denken.' Mac legde zijn armen op zijn knieën en pulkte aan een velletje van zijn vinger. Hij keek zijdelings naar zijn zus. 'Maar jij mist vast ook wel mensen. Van de VS, je vrienden daar. Die heb je al langer moeten missen dan ik Jane.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimeza jan 25, 2014 12:39 am

'Iedereen mist iemand, daar ben ik zeker geen uitzondering van.' gaf ze toe. Ze miste haar ouders als geen ander, en ja - haar vrienden in de VS had ze al veel te lang niet gezien, ook hen miste ze. 'Heb ik je ooit wel eens verteld waarom ik terug ben gekomen naar Australië?' vroeg ze, hoewel ze het antwoord al wist: ja ze had hem wel eens verteld waarom ze was terug gekomen, maar dat was niet de gehele waarheid geweest. 'De écht reden?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimeza jan 25, 2014 11:04 am

Mac warde met een frons met zijn handen door zijn haar. Het was een hopeloze poging om al het strandzand er uit te krijgen. Het zat werkelijk overal en nergens. 'Ja, omdat je werk je niet meer kon interesseren. Het was toch niets voor jou.' Hij keek zijn zus met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Is er nog een andere reden dan?' Eerlijk gezegd kon Mac niet zeggen of hij die reden wel wilde horen aangezien ze er zo terughoudend over bleek te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimeza jan 25, 2014 11:08 am

'Ja, ja onder andere ook daarom.' zei ze knikkend en trok haar benen naar zich toe. Ze was eigenlijk al een half jaar gestopt met werken voordat ze werkelijk terug was gekomen naar Australië, maar dat had haar familie nooit geweten. 'Ik heb altijd gezegd dat het gewoon niet meer werkte tussen mij en Luke, toch?' opperde ze voorzichtig en keek haar broer aan. 'Er is echter nog iets meer gebeurd dan dat...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimeza jan 25, 2014 11:48 pm

'Luke-' Mac's blik verstarde meteen bij die naam. Madison had altijd vol lof over hem gesproken, maar Mac had hem nooit gemogen. Eigenlijk had hij iedere vriend die zijn zus had gemaakt in de VS meteen afgekeurd. Dat was één van de redenen waarom hij vond dat hij met haar mee moest naar waar ze had gewoond en gewerkt. Zodat hij al die vooroordelen eens goed kon maken en Madisons keuze kon accepteren. Helaas had een vliegtuig crash dat gedwarsboomd. Afwachtend keek hij Madison aan. 'Wat is er gebeurd?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimezo jan 26, 2014 12:34 am

Madison keek hem aan en wendde haar blik af naar de zee. 'We woonde samen.. dat weet je. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik zwanger was. Ik heb het hem verteld, de dag erna was hij weg. Hij is naar de andere kant van de VS gevlogen en heeft niets meer van zich laten horen. Ik heb het weg laten halen... het kind.' vertelde ze zonder enige emotie, met haar blik nog steeds op de zee gericht. 'Dat is waarom ik naar huis ben gekomen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimezo jan 26, 2014 9:51 am

Mac luisterde met open mond naar Madison. Toen ze het hem zo kort en beknopt had meegedeeld, stond hij op en zette zijn handen in zijn haar. Hij draaide van de oceaan weg, staarde naar de lucht op en richtte zich toen weer op de grond. Mac had werkelijk geen idee wat hij er over moest zeggen of wat hij nu nog kon doen. Waarom had ze het hem niet verteld? Waarom was ze niet meteen naar huis gekomen? Had ze niet- Hij voelde een hoop woede tegenover Luke, de eikel. Zijn zus zomaar achter laten terwijl ze zwanger was..
Terug naar boven Ga naar beneden
Madison

Madison


Aantal berichten : 139
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimezo jan 26, 2014 10:04 am

Madison keek naar haar broer toen hij niets zei. 'Het spijt me dat ik het jullie niet eerder heb verteld maar-' Ze staakte haar zin en dacht na over hoe ze dit het beste kon zeggen. 'Ik wilde het achter me laten, en dit was de makkelijkste manier: er gewoon niet meer over praten, doen alsof het nooit is gebeurd.' zei ze zachtjes en trok haar knieën naar zich op, om haar armen erom heen te slaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitimezo jan 26, 2014 10:17 am

Mac had gesprekken gehad met hun ouders waarom Madison er zo leeg uit had gezien na haar terugkomst. Waarom ze zo afwezig was en of ze misschien dingen verzwegen had. Hij had het allemaal afgedaan als niets, omdat hij zo ontzettend blij was haar weer in Australië te hebben. En omdat hij dacht dat ze wist dat ze alles kwijt kon bij haar familie en hen daarmee ook vertrouwde. Met een zucht hurkte hij bij Madison neer en veegde langs zijn vochtige wangen. 'Verdomme, Madison.' Daar zaten ze dan op dat rot eiland.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hut van Mac en Madison   De Hut van Mac en Madison - Pagina 3 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Hut van Mac en Madison
Terug naar boven 
Pagina 3 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Madison McKinley

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LOST  :: Het Noordereiland :: Het Noordelijke deel :: De Hutten-
Ga naar: