LOST
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Live together. Die alone
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Nina's hut

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimema jan 20, 2014 10:03 am

Nika werd in verwarring gebracht toen Nina niet reageerde en om zich heen keek. Ze wist zeker dat ze het goed had gezegd, maar misschien was het niet gebruikelijk om iemand zo plots te bedanken. 'Ja, voor het zwijn.' Weer een woord dat ze had bijgeleerd op het eiland, 'zwijn'. 'Oke, iets beter.' Ze glimlachte nogmaals en bleef toen wat besluiteloos staan. 'Ik heb iets gemaakt.' Ze hield haar hand op. De hele tijd dat ze niet had mogen rondlopen, had ze niet helemaal stil gezeten. Tussen het puin van het vliegtuig had ze een klokje van een horloge gevonden, echter met een gescheurd bandje. Van stevige lianen had ze een nieuwe gevlochten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimedi jan 21, 2014 9:22 am

Nina keek peilend naar het been van de vrouw en daarna naar de stok waar ze op leunde. 'Gelukkig maar,' zei Nina oprecht en wou weglopen, toen de vrouw opeens zei dat ze iets had voor haar. Fronsend staarde Nina de vrouw aan: een cadeau? Voor haar? Ze had in jaren al geen cadeautjes meer gekregen. Toen ze de horloge ophield, kreeg Nina een brok in haar keel en keek ze de vrouw aan. Nina voelde zich schuldig dat ze niet eens de naam van de vrouw wist. 'Weet je het zeker?' vroeg Nina twijfelachtig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 22, 2014 5:17 am

Nika glimlachte naar Nina. 'Ja, natuurlijk.' Zou ze het hebben aangeboden als ze het niet meende? Waarschijnlijk wel, dat was iets Russisch. Je moest altijd iets aanbieden, maar een gast hoefde dat niet altijd meteen aan te nemen. Er ging meestal nog een heel proces van oh-nee-dat-is-niet-nodig en ik-sta-er-op aan vooraf. Het voelde voor Nika eeuwen geleden dat ze dat had meegemaakt. Nieuwsgierig keek ze om zich heen. 'Jij woont in de boom?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 23, 2014 6:56 am

Twijfelachtig pakte Nina het horloge van Nika over en bond het om haar pols. Het paste goed en het was een erg mooi ding met die gevlochten bandjes. Bij Nika's vraag schudde Nina haar hoofd en lachte vriendelijk. 'Nee, ik woon niet in een boom, maar wat dieper de jungle in. Ik heb het niet zo op mensen,' legde Nina uit en sloeg haar armen over elkaar heen. 'Zal ik met je meelopen naar het kamp? Ik wil wel weer even mijn benen strekken.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 23, 2014 10:21 am

Nika was trots dat het bandje ook werkelijk paste, maar dat was het gemak van gevlochten touwtjes. Die kon je altijd nog kleiner maker zolang ie maar lang genoeg was. 'Oh, voor rust,' stelde Nika. Nieuwsgierig, maar niet onbeleefd, bekeek ze Nina en knikte 'ja' met een glimlach als antwoord op haar vraag. 'Ik weet niet meer hoe ik hier gekomen ben,' gaf ze met een lach toe. Het strand was net uit het zicht verdwenen en wellicht had ze op het geluid van de zee af kunnen gaan als de wind niet zo door de bladeren had geruist. Wellicht moest ze meer op haar hoede zijn nadat ze de overige keer achterna werd gezeten door een wild zwijn, maar Nika was veel van haar bezorgde aard verloren sinds de crash. Tenminste, ze maakte zich nog veel zorgen om anderen, maar niet om zichzelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 23, 2014 10:31 am

Nina zette haar handen in haar zij en keek de vrouw peilend aan. Het was al heel wat dat ze met dat gewonde been hiernaartoe was gelopen. 'Ja... Ja, voor rust,' glimlachte Nina en nam zo gemakkelijk gebruik van Nika's woorden. Niemand hoefde te weten waarom Nina zich afzonderde van mensen. 'Nou, dan heb je geluk dat je mij tegen bent gekomen. Kom, dan gaan we weer naar het strand.' Nina wenkte dat ze een bepaalde kant op moest lopen en ging daarbij naast de vrouw lopen. 'Trouwens... Wat is je naam?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimedo jan 23, 2014 10:37 am

'Veel geluk,' lachte Nika en liep toen de kant op die Nina aanwees. Gelukkig had ze even stil kunnen staan, zodat ze weer op kracht was gekomen. Ze hoefde de stok niet eens zo erg meer te gebruiken. 'Annika, maar zeg maar Nika. Bijna zoals Nina.' Ze stapte over een boomstronk heen terwijl ze zich goed vast hield aan een tak en ging toen rustig verder. 'Hoe is je schouder?' vroeg Nika benieuwd terwijl ze omkeek. Ze had Bradley met een afkeurende blik naar Nina zien kijken en had toen zelf opgemerkt hoe ze met haar schouder hing. Het was geen goed teken, maar het leek er niet op dat de vrouw hulp wilde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimevr jan 24, 2014 11:09 am

Nina glimlachte oprecht nadat Nika haar naam had verteld. 'Nika, Nina... Inderdaad! Dat is nog eens een makkelijke naam om te onthouden.' Nina stapte flink door, maar hield haar pas in toen ze zag dat Nika wat meer moeite had met het onregelmatige pad. Bij haar woorden wierp Nina een blik op haar eigen schouder en beet ze peinzend op haar lip. Het ging allesbehalve goed met haar schouder. 'Met mijn schouder gaat het prima. Het is goed aan het genezen,' loog ze en glimlachte geruststellend naar Nika.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 25, 2014 12:20 am

Je hoorde Nika niet klagen toen Nina er flink de pas in zette. Ze probeerde haar juist bij te houden en hield haar gepuf voor zichzelf. 'Eh, het helpt om-' Fronsend dacht ze na over het woord dat ze kon gebruiken. Niet erg oplettend struikelde ze zo bijna over een wortel, maar kon ze zich nog vast grijpen aan een boomstronk. Ze giechelde geschrokken en wist toen ineens welk woord ze zocht. 'Masseren!' Enthousiast keek ze Nina aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 25, 2014 11:19 pm

Nina moest lachen om de tip van Nika en pakte haar arm vast, toen ze bijna leek te struikelen. 'Een massage is altijd gewenst, maar er zijn jammer genoeg geen knappe, sterke mannen op dit eiland die me daarmee kunnen helpen.' Nina knipoogde samenzweerderig naar Nika en vervolgde toen serieuzer: 'De dokter, Bradley... Is het een aardige man?' vroeg Nina twijfelachtig. 'Ik- ik heb namelijk geen goede ervaringen met artsen en ziekenhuizen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimeza jan 25, 2014 11:36 pm

Nika lachte met Nina mee en leunde dankbaar op haar arm zodat ze haar voeten weer recht kon zetten. 'Als je wil, ik kan masseren. In Rusland geleerd.' Ze giechelde echter nerveus toen het onderwerp van knappe, sterke mannen over ging op Bradley. Hij was knap en sterk als je het aan Nika vroeg. Ze probeerde te begrijpen wat Nina haar vroeg en snapte het door de twijfeling die ze in haar ogen zag. 'Bradley is een goede man. Hij doet je geen pijn. Hij helpt je.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 26, 2014 12:00 am

Nina moest opnieuw lachen om de woorden van Nika. Het was dat ze beschut in de jungle liepen, anders had Nina zich nooit zo blootgesteld. 'Ik neem je aanbod aan, Nika,' grinnikte Nina, 'zelfs al ben je geen sterke man.' Nina bleef Nika's arm vasthouden en nam haar zo mee door de jungle. Het lopen ging naar Nina's mening te langzaam. Zwijgend luisterde ze naar de woorden over Bradley. 'Als, áls, ik naar Bradley zou gaan met mijn wond... Wil jij er dan bijblijven?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 26, 2014 10:06 am

'Een sterke man zijn is niet altijd het beste.' Nu Nika de ondersteuning had van Nina gingen ze een stuk sneller de jungle door. 'Ja, dat beloof ik.' Ze keek naar Nina en glimlachte vriendelijk. Ze kon zich wel voorstellen dat het fijn was om iemand er bij te hebben als een dokter met jouw lichaam, jouw gezondheid, jouw lot bezig was. Alhoewel Nika niet begreep waarom Nina aarzelde om Bradley om hulp te vragen. Hij stond zo open voor iedereen dat hij zijn eigen slaap en welzijn soms vergat. 'Waarom gaan we nu niet? Zet me maar af bij Bradley.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 29, 2014 5:01 am

Nina beet twijfelend op haar lip en keek Nika aan. Een bekende stem in haar schreeuwde dat ze het vooral niet moest doen, maar ondertussen protesteerde haar schouder heftig. De laatste dagen deed zelfs denken pijn door haar kloppende schouder. 'Ik- ik zal je bij de dokter afzetten,' mompelde ze en liep nog wat sneller. Hoe eerder ze er was, hoe sneller het ook weer over was. 'Maar jij en de dokter... Is er iets tussen jullie?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 29, 2014 9:11 am

Nika zakte steeds weg in het zand en moest nog meer gewicht naar Nina verplaatsen om het tempo bij te kunnen benen. 'Dat is aardig.' Ze glimlachte kort en klopte met haar hand op haar arm om haar tempo te vertragen. 'Wel, nou-' Nika keek Nina verlegen aan en wendde haar blik af. Ze wist niet hoe de anderen er over dachten dat zij en Bradley zo voor elkaar gevallen waren. Er waren er vast en zeker een hoop die niet begrepen hoe ze zo snel in een kwestie van een week verliefd konden worden en dat zonder elkaar te kunnen verstaan. Nika vroeg zich ook nog steeds af of het wel echt mogelijk was. 'Ja,' besloot ze uiteindelijk standvastig. Het ging er niet om wat anderen er van dachten, toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 29, 2014 9:15 am

Nina moest lachen om haar standvastige antwoord en haalde haar schouders op, terwijl ze haar pas ietwat verminderde. 'Het zal vast een aardige man zijn,' zei Nina vriendelijk en zag toen hoe ze het strand naderden. Ondertussen waren haar handen klam geworden van de zenuwen en voelde ze hoe haar hart harder en harder begon te kloppen. 'Ik- ik denk trouwens dat ik zometeen terug kom. Ik ben wat spullen in mijn hut vergeten,' loog ze en liet Nika los. 'Ik kom zo naar de ziekenboeg toe, oké? Zie ik je dan daar?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 29, 2014 9:38 am

Nika glimlachte en knikte. Iedereen moest toch wel kunnen zien wat voor sympathieke man Bradley was? Ze was verrast toen Nina haar los liet. Vlug zette ze haar stok in het zand om haar evenwicht te behouden. 'Ja, oke, tot zo.' Ze was te overrompeld om door te hebben dat het nog wel even zou duren voordat Nina terug kwam. 'En dankjewel!' Kort bleef ze Nina nakijken, maar begon toen richting de hut van Bradley ofwel de ziekenboog te hobbelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bradley

Bradley


Aantal berichten : 91
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 29, 2014 9:49 am

Bradley zat gehurkt naast een primitief bedje en legde een nat doekje op het voorhoofd van een wat oudere vrouw. Ze had enkele dagen geleden koorts gekregen, maar dat had hij al snel onder controle gehouden met de weinige pillen die ze nog bezaten. Toen de vrouw in slaap viel, stond Bradley op en kraakte hij zijn vermoeide rug en nek. Hij keek om zich heen - zoals hij al vele malen eerder had gedaan - om te kijken of Nika er weer was, maar nog steeds was ze weg. Het liefst had hij dat ze nog niet liep, maar ze was te koppig om te luisteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimewo jan 29, 2014 10:05 am

Nika werd tegemoet gekomen door één van de kinderen die haar trots een schelpen ketting liet zien. Het was vreselijk wat deze kinderen overkwam en soms verdroegen ze het slechter dan de volwassenen, maar tegelijkertijd leek het bij hen net zo vaak alsof ze er allang overheen waren. Vooral 's nachts kwamen de nachtmerries opzetten. Met het meisje aan de hand ging ze verder naar de hut waar ze Bradley al zag rond kijken. 'Brad-'
Terug naar boven Ga naar beneden
Bradley

Bradley


Aantal berichten : 91
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimeza feb 08, 2014 5:52 am

Bradley was naar een ander bed gelopen en zat er nu gehurkt naast. De man liep nog steeds met een nare wond rond - opgelopen door de crash - die maar bleef ontsteken. Toen hij zijn stem hoorde, verontschuldigde hij zich bij de man en stond hij op. Hij zag Nika een stukje verderop staan en liep snel naar haar toe. 'Nika, waar was je?' vroeg hij bezorgd en drukte een kus op haar lippen. Daarna keek hij kritisch naar haar been. 'Je weet dat je niet zoveel mag bewegen.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimeza feb 08, 2014 6:40 am

Nika legde met een zucht een hand op zijn wang. 'Nina bedanken, meer niet.' De bezorgdheid van Bradley begon twee verschillende effecten te hebben op Nika. Enerzijds was ze blij met zijn zorg, maar anderzijds- 'Ik blijf nu stil.' Ze glimlachte naar hem en liep toen langs hem heen om voor de hut plaats te nemen. Daar gaf ze het kind, Mathilda, een stuk fruit en at er zelf ook van. 'Nina komt langs,' vertelde ze Bradley toen ze haar hand op hield tegen de zon en naar hem op keek. Ze was trots dat ze de koppige vrouw eindelijk overtuigd had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bradley

Bradley


Aantal berichten : 91
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimezo feb 09, 2014 1:23 am

Bradley fronste nog meer toen ze vertelde dat ze bij Nina langs was geweest. Haar verblijfplaats was voor hem en velen anderen nog steeds een raadsel en hij had dan ook geen idee hoe Nika haar gevonden had. Met een zucht knielde hij naast haar neer en onderzocht hij de wond. 'Ze komt langs? Werkelijk?' herhaalde hij verbaasd en ging in het zand zitten. 'Wat vond ze ervan dat je haar hebt bedankt?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimezo feb 09, 2014 7:22 am

Nika bood Bradley wat fruit aan en knikte enthousiast. 'Echt. En het is erg nodig.' Als Nina bereid was om Bradley op te zoeken, dan moest het werkelijk niet fijn voelen. Anders dacht Nika niet dat ze een dokter zou willen benaderen. 'Ze was blij en heeft me geholpen met lopen naar het strand.' Ze glimlachte nogmaals en legde een vinger onder zijn kin om zijn blik van haar wond los te maken. Het voelde prima, ze was alleen moe, meer niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bradley

Bradley


Aantal berichten : 91
Registratiedatum : 05-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimezo feb 09, 2014 7:30 am

Bradley nam het fruit dankbaar van haar aan en nam een hap uit een banaan. Ernstig knikte Bradley. Hij had Nina zien lopen en met de dag begon haar houding slechter te worden. Noodgedwongen hief hij zijn hoofd op door de druk van haar vinger en met een glimlach keek hij haar aan. 'Ik ben in elk geval blij dat je er weer bent,' zei hij gemeend en pakte haar hand vast. Daarna knikte hij naar de kinderen die om hen heen stonden. 'En de kinderen ook.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nika

Nika


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 04-01-13

Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitimezo feb 09, 2014 7:42 am

'Ik was 2 uur weg,' lachte Nika en schudde ongelovig haar hoofd. Ze glimlachte naar de kinderen die nu aan hun zoveelste zandkasteel begonnen. Soms konden ze niet anders dan ruziën met elkaar, maar op het moment waren ze erg vriendelijk. Ze streek met haar vrije hand haar haar van haar bezwete gezicht. 'Ik zou zo graag zwemmen,' vertelde ze Bradley met een zucht. Eerlijk gezegd vroeg ze hem daarmee ook toestemming. Ze wist niet of het goed was voor haar been, maar haar verlangen om een frisse duik te nemen was erg groot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Nina's hut - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nina's hut   Nina's hut - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nina's hut
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LOST  :: Het Noordereiland :: Het Noordelijke deel :: De Hutten-
Ga naar: