LOST
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Live together. Die alone
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het oerwoud

Ga naar beneden 
+5
Madison
Aiden
Nina
Olivia
Admin
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
AuteurBericht
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimeza jan 25, 2014 12:26 am

Het was raar om zulke normale dingen met Nina te bespreken. Hun gesprekken gingen gewoonlijk over het eiland en alle irritaties die de anderen opwekten. Het viel Mac ook nu pas op hoe weinig ze van elkaar afwisten. 'Ja, Jane wilde de stad uit nadat ze geschorst was. Dus toen we trouwden zijn we naar het platteland verhuist.' Het was pas een paar maanden geleden dat ze die stap hadden genomen, maar tot nu toe had hij goed uitgepakt. Al hun werk zou nu echter verwateren. Mac liet Nina het mes overnemen en keek verrast op bij haar woorden. 'Ik had je niet als het trouwtype ingeschat.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimeza jan 25, 2014 12:42 am

Ze haalde haar schouders op en voelde hoe haar glimlach verdween. Gelukkig keek hij naar haar rug en kon ze zonder haar emoties te laten zien verder de lianen weghakken. De glimlach behield ze in haar stem, zodat ze zichzelf niet zou verraden. 'Dat ben ik ook niet... Niet meer. Al had ik jou ook niet als een trouwtype ingeschat.' Ze voelde hoe haar schouder begon te protesteren, maar zonder aandacht eraan te besteden ging ze verder. 'Dus je vrouw maakte de overstap van politieagente naar boerin?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimeza jan 25, 2014 11:42 pm

'Voor sommige mensen moet je wel eens een uitzondering maken.' Mac liep inmiddels op zijn gemak achter Nina aan. Het voelde goed om zo even weg te zijn van het strand. 'Ja, ze wilde in beweging blijven. Maar de stad, zoals ik zei, dat was niets meer. Al die plaatsen met zoveel mensen.' Hij zuchtte diep en ging toen verder: 'En ze is werkelijk een pracht boerin. Doet al het vuile werk, geeft alle dieren namen.' Mac grinnikte en legde een hand in zijn nek om het zweet weg te vegen. 'Wat voor man was je verloofde?' Hij besloot haar maar vrij direct ernaar te vragen, zodat ze hopelijk mee ging in zijn opbiecht moment.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimeza jan 25, 2014 11:49 pm

Nina proefde het zweet op haar lippen en hoe de zweetdruppeltjes over haar rug gleden. Het was eigenlijk te warm weer om op expeditie te gaan, maar ze moest even van het strand af. 'Je hebt het maar mooi voor elkaar, Mac.' Een steek van jaloezie trok door haar lichaam toen hij zo teder over zijn vrouw en leven sprak. Hij was een man die alles had: een mooi huis, een vrouw, een familie. Hij was het perfecte tegenbeeld van Nina, waarbij enkel hun karakter in zekere mate overeenkwam. 'Wat voor man hij was...' Ze slikte en hakte fel een liaan weg. 'Ik heb hem leren kennen in het leger. Hij zat er al enkele jaren bij, toen ik me inschreef, en het had hem al dermate veranderd. Het was een man die graag de leiding nam en wou dat alles ging zoals hij wou.' Ze glimlachte treurig om de herinnering. 'Maar hij ging door het vuur voor de mensen waarvan hij hield.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimezo jan 26, 2014 10:01 am

Mac was enigszins verbaasd door Nina's bewonderende woorden. Natuurlijk was hij ontzettend gelukkig met Jane, ze waren nog steeds onder de invloed van hun huwelijksdroom. Toch lag het in Macs aard om alles maar voor lief te nemen en het glas halfleeg te beschouwen in plaats van half vol. Maar nu het zo gezegd werd, realiseerde Mac dat hij het inderdaad mooi voor elkaar had. Met de nadruk op had, aangezien het nu allemaal weggegooide inspanning was. Aandachtig luisterde hij naar Nina toen ze weer sprak. 'Hij ging voor jou door het vuur?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimezo jan 26, 2014 10:11 am

Nina haalde een schouder op en ging verder met hakken. 'Nou, vooral voor mij, maar ook voor zijn vrienden. Ik leerde hem kennen, omdat ik in zijn groep werd ingedeeld. Hij was de leider. De eerste weken testte hij me vreselijk uit en deed net alsof ik een stuk stront was. Ik begreep pas na een tijdje dat ik door zijn harde woorden en daden de jungle heb overleefd. En later tussen ons...' Ze moest glimlachen en keek over haar schouder. 'Onze leidinggevenden plaatsten ons steeds in verschillende groepen, maar op de een of andere manier verscheen hij altijd weer naast me. Zo'n persoon was hij.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimema jan 27, 2014 2:11 am

Mac ving tot zijn verbazing een glimlach van Nina op. Hij had graag gehad dat ze die zou behouden. 'Hij was iemand die graag kreeg wat hij wilde dus?' Hij probeerde een beeld te krijgen van wat er gebeurd was. Als je verloofd was, dan moest er wel iets drastisch gebeuren wilde je dat verbond verbreken. Het had vast ook niet geholpen om Nina een meer open en positief ingesteld persoon te maken. 'Is het wel toegestaan een relatie tussen rangen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimewo jan 29, 2014 4:54 am

Nina schudde haar hoofd en ging weer verder met het weghakken van de lianen. 'Officieel is het niet toegestaan, maar het komt dan ook nauwelijks voor. Daarom wisten ze niet bepaald hoe ze er mee om moesten gaan en lieten ze voor wat het was.' Ze ging wat langzamer lopen en keek weer over haar schouder heen. 'Het was een man die graag kreeg wat hij wou, inderdaad, maar deed dit wel op een eerlijke en fatsoenlijke manier. Hij kon soms weleens wat gewelddadig zijn, maar had een hart van goud.' Ze kreeg een brok in haar keel en liep verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimewo jan 29, 2014 9:06 am

'God, Nina, hij heeft je toch niet geslagen of wat dan ook, hè?' Mac was geschrokken door haar laatste woorden en haalde haar snel in zodat hij haar aan kon kijken. Was dat het? Had degene van wie ze hield haar mishandeld? Kort twijfelde hij of hij een hand op haar schouder moest leggen en hij tilde deze dan ook al op. Mac besloot echter dat dat geen verstandig idee was. Niet bij Nina. Hij wachtte met een ernstige blik op haar antwoord af.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimewo jan 29, 2014 9:19 am

Nina stopte met lopen en keek hem verward, maar vooral geschrokken aan. Met gefronste wenkbrauwen antwoordde ze: 'Hij mij geslagen? Nee, natuurlijk niet! Hij had gewoon weleens wat vechtpartijtjes, niets speciaals.' Zijn woorden maakte hem in verwarring... Tot het haar opeens begon te dagen. Mac dacht dat ze uit elkaar waren gegaan door een of andere reden, zoals mishandeling. Ze haalde een hand over haar vertrokken gezicht en keek hem toen emotieloos aan. 'Mac... Hij is overleden. Gedood door een bermbom. Twee maanden na onze verloving.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Mac

Mac


Aantal berichten : 96
Registratiedatum : 09-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimewo jan 29, 2014 9:51 am

Mac knipperde verward met zijn ogen en legde toen alsnog zijn handen op Nina's schouders. Eerder om zichzelf steun te bieden dan om haar te helpen. Dit had hij absoluut niet verwacht. 'Jezus Christus-' Vlug liet hij haar weer los en keek naar de grond. 'Sorry, het spijt me, wat een rotstreek, die bom.' Het was moeilijk om nu een gepaste houding aan te nemen. Het kwam allemaal verkeerd over.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitimewo jan 29, 2014 10:00 am

Nina wou zijn handen van haar lichaam afslaan, maar had er geen kracht voor. Ook stonden haar gedachten helemaal niet bij Mac, maar deze dwaalden af naar dé dag. Pas toen hij begon te praten, werd ze weer naar de jungle getrokken. 'Hij zat in een truck enkele voor de mijne,' zei ze zonder enige toonhoogte of emotie. 'Ik had eigenlijk ook in de eerste truck gezeten, als de andere ons niet uit elkaar hadden gehaald.' Er ontstond een traan in haar linkerooghoek en kwaad beet ze op haar lip.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het oerwoud - Pagina 6 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het oerwoud   Het oerwoud - Pagina 6 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het oerwoud
Terug naar boven 
Pagina 6 van 6Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het oerwoud 2.0

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LOST  :: Het Noordereiland :: Het Noordelijke deel :: De Wildernis-
Ga naar: