Live together. Die alone

IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

Deel | 

De rotsen

Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Admin
Admin

Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 03-01-13

BerichtOnderwerp: De rotsen   vr jan 04, 2013 6:39 am

Het meeste strand loopt direct over in de zee, maar als je een stuk doorloopt kom je bij een aantal rotsen uit. Hier is het rustig, het water klotst zachtjes tegen de stenen aan en de zon schijnt er haast altijd.

Spoiler:

Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://lostrpg.actieforum.com
Clark

Aantal berichten : 196
Registratiedatum : 04-01-13
Leeftijd : 36

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   wo jan 09, 2013 5:29 am

Clark had een rustig plekje opgezocht. Hij had - zoals wel vaker - even tijd voor zichzelf nodig. Hij werd gek van al die mensen die constant maar dingen aan hem bleven vragen. "Is er nog zonnebrand ergens" "Die gozer in de tent naast me snurkt 's nachts en ik wordt er gek van" en de leukste was nog wel "Weet jij toevallig waar de wc is." Hij werd er echt knetter gek van en hij hoopte dan ook dat niemand hem hierheen had gevolgd.
Profiel bekijken
Nina

Aantal berichten : 200
Registratiedatum : 05-01-13

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   wo jan 09, 2013 5:40 am

Nina volgde hem al een tijdje en kwam tevoorschijn toen hij ergens ging zitten. 'Clark,' zei ze met een hoofdknikje en ging voor hem staan. 'Weet je, ik heb er eens over nagedacht... Anders neem ik de leidersrol wel van je over. Je bent er niet zo geschikt voor en ik hoorde dat je een kindje thuis hebt, niet waar? Geef die verantwoordelijkheid maar aan mij, om leider te zijn.'
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   wo jan 09, 2013 5:50 am

Clark fronste zijn wenkbrauwen toen Nina voor hem kwam zitten. Hier had hij dus absoluut geen zin in, maar toch luisterde hij naar wat ze te zeggen had. 'Jij wilt die rol overnemen?' vroeg hij, hij was nog niet eens zo verbaast - eigenlijk had hij het wel verwacht. 'Van wie heb je dat gehoord?' Nu lag zijn privé leven ook nog open en bloot op het eiland en dat bevorderde zijn humeur niet bepaald. 'Laten we de verantwoordelijkheid delen.' stelde hij voor. Hij had al die tijd wel van die leidersrol af willen stappen, maar nu iemand het daadwerkelijk voorstelde, twijfelde hij toch.
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   wo jan 09, 2013 5:58 am

Ze keek hem verward aan; ze dacht dat hij al die tijd die leidersrol had gehaten. 'Splitsen is oké. Ik pak die mensen wel allemaal even aan, en jij lacht gewoon naar iedereen en zegt dat alles goed komt. Deal?' Ze grijnste en keek naar de lucht. 'Je moet aan niemand iets vertellend op dit eiland. Ik heb de fout ook gemaakt.' Ze keek hem serieus aan. 'Het verloopt allemaal niet zo goed op het eiland. Vooral de verdeling van de spullen is helemaal fout gegaan.'
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   wo jan 09, 2013 6:22 am

'Nee, dat blijkt maar weer.' merkte hij op en knikte. 'Ik weet het, het "pak wat je nodig hebt"-idee laat maar weer eens zien hoe gierig sommige mensen zijn. En ze weigeren het simpelweg op te geven voor andere die bijna niets hebben.' Zelf had hij zoveel weg kunnen geven als hij had kunnen missen, maar andere die stapelde alles op en deelde niets uit. 'Deal.'
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 1:25 am

Nina haalde haar schouders op. 'Dat zit in gewoon in ons, jezelf boven anderen stellen. Dat doe ik, dat doe jij. We kunnen er niets aan doen, maar we kunnen het wel onderdrukken. Jammer genoeg kan het grootste deel van dit eiland dat niet.' Ze zuchtte en ging tegenover hem zitten. 'Oké, ik wil alles over je weten, partner,' grinnikte ze, maar keek hem gemeend aan. 'Volledige naam, leeftijd, thuis situatie, speciale dingen, alles. Echt waar, goede communicatie tussen ons is noodzakelijk.'
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 5:38 am

Clark begon te grijnzen. 'Moet ik ook nog mijn bloedgroep opschrijven?' grapte hij en keek haar aan. 'Clark Graham Hamilton, 32 jaar oud, gescheiden - dochtertje van 2 - en ik hou van golf?' zei hij lachend en keek haar aan. 'Nou partner, nu is het jou beurt.'
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 5:44 am

Nina luisterde naar hem en begon toen ook te vertellen. Ze hield er niet van om mensen dingen over haar zelf te vertellen, maar op de een of andere manier vertrouwde ze Clark. Iemand die zich vrijwillig aan bied als leider... Ze mocht hem wel. 'Nina Simone Jacobs, 30 jaar oud, single, in het leger gezeten, nu politieagente.' Ze keek hem aan en glimlachte. Ze kon het niet geloven dat ze dit nu zou zeggen. 'Enige hobby is de dierentuin bezoeken. Please, don't judge me,' lachte ze. Ze hield niet van mensen en juist daardoor was ze zo gek op dieren.
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 5:48 am

Clark begon te lachen. 'De dierentuin bezoeken?' vroeg hij lachend. 'Nou, je kan in ieder geval wel zeggen dat je een bijzondere hobby hebt.' grinnikte hij en ging liggen op de stenen zodat hij naar de lucht kon kijken. 'Niet dat het nu uitmaakt hoe je heet of wie je bent. Iedereen kan een nieuwe identiteit creëren op het eiland, niemand kent elkaar.'
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 5:52 am

Ze haalde haar schouders op. 'Dieren zijn zoveel leuker gezelschap dan mensen,' zuchtte ze en keek naar hem. 'Daar heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht, maar je hebt gelijk.' Ze stond op en ging boven hem staan, zodat ze zijn uitzicht blokkeerde. Ernstig keek ze hem aan. 'Je hebt toch wel door dat er geen redding gaat komen, niet binnen paar weken en nu. Ik moet er zeker van zijn dat jij niet van die sprookjes scenario's hebt dat je nu lekker vakantie viert en over paar dagen weer thuis zit.'
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 5:55 am

'Oh geloof me, ik heb de hoop twee dagen geleden al opgegeven.' zei hij met een grijns. 'Voor optimisme moet je niet bij mij zijn.' Natuurlijk zei hij dit niet tegen de mensen die tegen hem aankeken als een leider. Hij verzekerde hen dat de hulp zou komen, als het niet vandaag was, dan was het wel morgen. Maar als hij echt eerlijk tegen hen was, zou hij zeggen dat ze hier een bestaan moesten gaan opbouwen, als ze wilde overleven tenminste.
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 5:57 am

Ze hurkte naast hem neer en pakte zijn kin in haar hand, om zo zijn gezicht naar de hare te draaien. 'Mensen zijn in staat tot vreselijke dingen, Clark. Wij zijn de gevaarlijkste wezens hier op aarde. Wat ik gezien heb ik het leger...' Ze slikte moeizaam en keek weg. 'Ieders grootste nachtmerrie's gaan hier uitkomen. Er gaan gewonden en waarschijnlijk ook wel doden vallen. We moeten geen leiders zijn, maar temmers. We moeten de mensen onder onze duim houden.'
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 6:01 am

Clark keek haar aan. 'Angst zaaien is geen manier om mensen te leiden? En als dictator rondbanjeren ook niet. Jij mag ze zien als beesten, maar zo zie ik ze niet. Ze zijn net als jij en ik en zo behandel ik ze ook. Ik ben geen haar beter dan dat zij zijn en jij ook niet.' zei hij tegen haar. Hij was het absoluut niet met haar manier van aanpak eens. 'We zijn niet neergestort in een oorlogsgebied, onthoudt dat alsjeblieft.'
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 6:04 am

Ze klemde haar tanden op elkaar en stond boos op. Gefrustreerd haalde ze haar handen door haar haren en slaakte een kwade kreet. 'Uiteindelijk zijn wij beesten, Clark, wij allemaal. En we gaan ons als beesten gedragen. Als jij wil overleven, zal ik je attitude maar eens gaan veranderen Clark. Wij weten níéts van dit eiland. Wij weten niets van de andere overlevenden. Misschien zit er wel een of andere gek tussen.'
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 6:27 am

'Als jij wilt overleven zou ik me aditude maar veranderen.' zei hij, terwijl hij opstond en voor haar ging staan. 'Ja, misschien zit er een gek tussen - maar misschien ook niet. En je komt nergens als mensen je haten. Maar je moet het zelf weten, je komt er vanzelf wel achter dat je meer hebt aan vrienden dan aan vijanden.'
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 6:31 am

Ze lachte en schudde ongelovig het hoofd. 'En wauw, je hebt ook zoveel in je leven meegemaakt. Oh, een babytje, een scheiding, zo vreselijk. En nu zit je op een eiland en weet je precies wat je doet. Gewoon de lieve, knappe, onbereikbare man spelen die iedereen aardig vindt. Weet je, dan doe je dat toch lekker. Dan ga ik wel de stomme, enge, vervelende Nina spelen die iedereen in het gareel houdt. Ik heb nóóit vrienden gehad en ik heb me altijd kunnen redden.' Ze balde haar vuisten en wendde zich van haar af. Ze had niemand.
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 6:33 am

'Best, wat jij wilt. Maar denk maar niet dat ik mezelf ga veranderen in iemand die doet alsof ie geen gevoelens heeft.' zei hij, nog altijd rustig, tegen haar en ging weer zitten. Hij snapte echt niet hoe ze dat volhield, dat gedoe dat ze net deed alsof mensen haar niets uitmaakte, alsof ze nooit iets van liefde had gekend.
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 8:06 am

Ze keek nog even koppig de andere kant maar, maar toen zuchtte ze en ging ook weer zitten. 'Ik heb geen gevoelens dus ik ga ook niet doen alsof ik die heb,' mompelde ze en legde haar pistool naast haar neer. Het was geen dreiging, het zat enkel gewoon niet lekker als dat ding bij haar broeksband zat. Vroeger had ze gevoelens gehad, gevoelens voor een man, de beste persoon die ze ooit had gekend. Tot... Ze was blij dat ze nu niemand had waarvoor ze thuis moest komen. Heel anders dan Clark, die een kleine dochter had.
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 9:31 am

'Kom op, iedereen heeft gevoelens. Zelfs jij, ook al doe je alsof je ze niet hebt.' zei hij oprecht en keek haar aan. 'Doen alsof het je allemaal niets kan schelen is geen oplossing.' merkte hij nog op en keek weer naar de lucht.

- sorry. ik ben echt ff inspiratieloos.
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   vr jan 11, 2013 9:37 am

Ze vernauwde haar ogen en keek hem strak aan. 'Ben je psycholoog of iets in die richting, of zoiets? Toch zit je er helemaal naast, Clark. Elke soldaat komt levenloos, dood uit de oorlog.' Ze zuchtte en streek met haar hand over haar voorhoofd. 'Ze hebben het bij mij geconstateerd. Een soort... Het is moeilijk om uit te leggen. Je geeft nergens meer om. Denkt aan vroeger. Slaapt niet meer. Moeilijk in de omgang.' Ze haalde haar schouders op en leunde naar achteren op haar ellebogen. 'Dus het enige waar ik bang voor ben op dit eiland, ben ik zelf. Dat ík gek word.' Ze stond opeens op en ijsbeerde verward rond. Waarom vertelde ze hem dit? Hij zou het toch niet begrijpen.
Profiel bekijken
Clark

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   zo jan 13, 2013 1:21 am

Clark keek haar aan sloeg zijn armen over elkaar. 'Nee ik ben geen psycholoog, maar ik kan mensen goed inschatten.' Hij had aan eigen bedrijf en als baas was het handig om dat inzicht te hebben in je medewerkers. Hij hoorde haar woorden wel, maar hij wist nou niet wat hij ervan moest denken, hoe hij erop zou moeten reageren. 'Je bent bang dat jij gek wordt, en toch ben je degene die met een pistool rondloopt?' Hij vond het allemaal maar tegenstrijdig wat ze zei.
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   ma feb 04, 2013 8:34 am

NEW
Nina zat op een grote, hoge rots en keek over het kamp uit. Ze had daad bij haar woorden gezet en was een tijd de jungle ingetrokken, enkel bij haarzelf. Het was hartstikke goed gegaan; het was nog makkelijk dan in de oorlog, want hier sprongen er ten minste niet plotseling vijanden uit de bosjes. Het was een eitje. Toch voelde ze zich nog steeds leider en verantwoordelijk voor het kamp en de mensen.
Profiel bekijken
Olivia

Aantal berichten : 242
Leeftijd : 29

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   ma feb 04, 2013 8:47 am

Olivia liep met een rugzak vol stenen over de rotsen heen. Ze dacht dat de stenen misschien van pas zouden komen om een veilige vuurplaats te maken. En wellicht konden er hutten mee verstevigd worden. Toen ze aan haar weg terug begon, zag ze plots een bekende die ze hier niet verwacht had. 'Nina?' Ze liep er naar toe en zag tot haar verbazing dat het echt Nina was.
Profiel bekijken
Nina

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   ma feb 04, 2013 8:50 am

Nina keek op toen ze een stem hoorde en kon niet anders dan glimlachen toen ze zag wie het was. 'De enige echte,' grijnste ze en sprong gemakkelijk van de rots af. Ze had nog steeds last van haar arm, maar het was meer een zeurderige pijn. De wond begon een gigantisch litteken te worden, al was het nog lang niet zo ver. Ze strekte haar armen in een onzeker gebaar uit om Olivia te omhelzen.
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De rotsen   

De rotsen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
LOST  :: Het Noordereiland :: Het Noordelijke deel :: Het Strand-
Ga naar: